Begeleiding ontzorgd kwaliteitssysteem

Met regelmaat verwelkomen wij nieuwe deelnemers aan ons ontzorgd kwaliteitssysteem SKP. Waarom huisartsenpraktijken voor ons kiezen kan je lezen door op deze link te klikken.

Als de praktijk eenmaal voor ons heeft gekozen dan gaan we aan de slag. Het systeem eQuse waar wij ons ontzorgd kwaliteitssysteem in hebben ondergebracht is voor ruim 95% gevuld. Nu rijst vast de vraag maar zit er dan al in het systeem?

Onderdelen van het ontzorgd kwaliteitssysteem

In ons ontzorgd kwaliteitssysteem zijn onder andere de volgende onderdelen opgenomen:

  • De verplichte protocollen/processen die centraal wordt onderhouden
  • Meldformulieren voor VIM en datalekken
  • Een kalender waarmee je in één oogopslag zichtbaar hebt welke taken er moeten worden uitgevoerde en door wie
  • Een digitaal jaarplan en jaarverslag
  • Het patiënttevredenheidsonderzoek
  • En nog veel meer

Wat zijn de voordelen?

  • Alles is digitaal dus geen papieren protocollen
  • Geen ellenlange jaarplan en jaarverslagen
  • Via een snelkoppeling snel en eenvoudig VIM meldingen registreren
  • En vooral zijn wij altijd telefonisch of per mail beschikbaar voor vragen en kan je gebruik maken van onze jarenlange kennis en kunde in de huisartsenpraktijk

Begeleiding van een nieuwe deelnemer

Als een deelnemer zich bij ons heeft gemeld dan richten wij zoals gemeld het kwaliteitssysteem in voor ruim 95%. De puntjes op de i worden door de praktijk gezet. Dit kan op twee manieren:

Optie 1: De digitale implementatie

De praktijk start met een zogenaamde start webinar. In deze webinar maken we nader kennis en leggen we uit hoe je via een digitale instructie het systeem gaat vullen met praktijk specifieke gegevens. Het begeleidingstraject vindt uiteraard plaats via het digitale kwaliteitssysteem eQuse. De instructies worden zowel aangeboden middels instructievideo's of praktische werkinstructies met schermafbeeldingen.

Na het doorlopen van dit traject is het alleen nog belangrijk de kalender van het systeem te volgen. Als je dit doet kom je niet meer voor onverwachte verrassingen te staan tijdens een bezoek van de auditor en ben je altijd up to date. Als er acties zijn die moeten worden uitgevoerd kan je daar een melding per mail van ontvangen.

Optie 2: Begeleiding in de praktijk

Er zijn ook deelnemers die kiezen voor de combinatie van de digitale begeleiding en begeleiding in de praktijk. Het grootste verschil is dat we dan ook in de praktijk een kijkje nemen en direct aangeven wat je moet oppakken. Je krijgt dan een kant en klaar rapport waarin staat wat je moet regelen om te voldoen aan wet- en regelgeving.

Ondersteuning op afstand

Uiteraard geldt voor beide bovenstaande opties dat je altijd gebruik kan maken van onze kennis en kunde. Dus vragen stellen per telefoon of mail kan alle werkdagen.

Ben je nieuwsgierig en wil je graag een demonstratie zien van ons systeem? Bel of mail ons. We laten het graag zien.

 

 

Reacties zijn gesloten.