Wat praktijken van ons vinden

caret-down caret-up caret-left caret-right
Huisartsenpraktijk Schroth Epse

“Een fijn persoonlijk bedrijf dat ons begeleidt en ondersteunt in de certificering. Ze zijn toegankelijk en bieden aan wat nodig is in deze tijd. De bedrijfsnaam zegt het al: heel PraQties en niet te moeilijk. Dat is ook wat je nodig hebt in de zorg ondersteuning in je kwaliteitssysteem die het vergemakkelijkt.
Ze denken met je mee en zijn erg prettig in omgang. ”

Huisartsenpraktijk Rietsema - Martine van Oort, praktijkmanager Emmen

“Toen het besluit genomen was om het accreditatieproces in te gaan, hebben wij diverse mogelijkheden bekeken. De website van PraQties sprak ons het meest aan, mede door het faciliteren van het SKP kwaliteitssysteem. Het centraal onderhouden kwaliteitssysteem wordt continue aangepast aan de nieuwe wet- en regelgeving. Omdat zorgorganisaties te maken hebben met zeer uiteenlopende wet- en regelgeving, ondersteunt dit kwaliteitssysteem de praktijk enorm.  Bijkomend voordeel is ook dat er via dit kwaliteitssysteem kennis en ervaring wordt gedeeld, een hele efficiënte manier in het kwaliteitsproces. Het uiteindelijk implementeren van deze processen en werkwijzen moet je vanzelfsprekend zelf doen, maar de juiste basis heb je met het SKP systeem.

De ondersteuning die dit kwaliteitssysteem oplevert in het hele proces, heeft bijgedragen aan een eenduidige werkwijze op de werkvloer en tijdsbesparing. Daarnaast helpt de kalender van eQuse mee aan het feit dat alle medewerkers ook kunnen zien waar de praktijk staat in het proces en doordat iedereen zijn/haar taak hierin heeft, creëert het saamhorigheid.

De bereikbaarheid van PraQties is zeer goed te noemen. Heb je een vraag, opmerking en/of suggestie dan is er snel contact.

Als ik andere praktijkmanagers spreek dan is eQuse ook zeker iets wat ter sprake komt. Wel hoor ik dan vaak: ” Ik weet niet of de praktijkhouder deze kosten wil gaan maken”. Dan is mijn antwoord: ” deel het bedrag door 12 en kijk wat het de praktijk per maand kost. Kijk dan kritisch naar de tijd /kosten die je als praktijkmanager zou maken om deze basis in je kwaliteitssysteem te krijgen en te behouden”. Kortom: het systeem verdient zich naar mijn mening terug."

Huisartsenpraktijk Pallion - Claudia Baetsleer-van Nieulande, Manager Huisartsenpraktijk Pallion Hulst

We hoorden via via over SKP en meteen vanaf het eerste contact viel de duidelijke communicatie en praktische benadering op. Toen ook de prijs nog eens mee viel waren we overtuigd om aan te sluiten.

Door het gebruik van de kalender weet je dat je altijd up-to-date bent zonder dat je er zelf steeds over na moet denken of je niet iets vergeet. Bovendien is het wanneer je eenmaal weet hoe het werkt heel eenvoudig om aan de eisen te voldoen. Je bent nu niet meer bezig met het volgen van regeltjes maar echt aan de kwaliteit van je praktijk aan het werken, dat voelt veel fijner.

Een goede begeleiding en uiteindelijk een certificering zonder stress!"

Huisartsenpraktijk Bonnehûs en Huisartsenpraktijk Nieuwmarkt - Hindrikje Miedema, praktijkmanager

“In de praktijk waar ik kwam werken was de accreditatie iets van één assistente en dat bestond uit het dateren van veel protocollen. De “rest” was voor de manager. Het eindeloos invullen van lijstjes, maken van documenten en weer vragenlijsten invullen, leek mij niets te maken te hebben met kwaliteit. Het kostte alleen veel tijd.

Vandaar dat de volgende praktijk waar ik kwam en die geaccrediteerd wilde worden, het advies van mij kreeg niet standaard te kiezen voor de NPA, maar ook het systeem van SKP eens te bekijken. We kregen een demo, en toen was het klaar. Geaccrediteerd, daarbij werd de zorg verbeterd, en nu voor de her accreditatie weer een klein kwaliteitsslagje kunnen maken.

En: het systeem is van iedereen. Dat vind ik belangrijk.”

Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Beek Montferland Beek Montferland

“Tijdens de audits van de DEKRA hadden we altijd het gevoel achter de feiten aan te lopen. Bovendien kregen we geen grip op hoe we de certificering precies aan moesten pakken. Een helpende hand leek ons een goed idee. Omdat we nu beter weten waar we naar toe werken hebben we het idee dat we onze tijd zinvoller besteden. Ook is het fijn dat we de ervaringen van andere praktijken kunnen gebruiken.

De heldere uitleg vanuit SKP zorgt ervoor dat we duidelijker hebben wat wel en niet hoeft. Esther en Maranda hebben veel kennis en zijn op de hoogte van de relevante regelgeving waardoor we niet telkens zelf het wiel hoeven uit te vinden. 

Wanneer we dan toch vragen hebben reageren ze heel snel. Ook de ervaringen van andere praktijken die zij weten te vertalen naar praktische tips en verbetermaatregelen, zijn fijn. Dan hebben we het nog niet gehad over de nieuwsbrieven en de webinars.

Jullie maken je naam waar: praktische tips en opmerkingen.”